Każdy właściciel samochodu doskonale wie, że aby zachować jego jak najlepszy wygląd co pewien czas dobrze jest polerować lakier. Do tego celu wykorzystuje się przede wszystkim odpowiednio dobrane pasty polerskie. Ze względu na wiele ich rodzajów warto wiedzieć jakie są ich rodzaje, czym się różnią i które stosować w danej sytuacji.
Podział ze względu na ścieralność
Pierwszym podziałem past polerskich jest podział ze względu na tak zwany współczynnik ścieralności. Im wyższy, tym bardziej pasta ściera powłokę lakierniczą i pomaga usuwać nawet głębsze rysy. Agresywna pasta do lakieru, czyli o najwyższym współczynniku ścieralności wykorzystywana jest przede wszystkim do usuwania dość głębokich rys i usuwania dużego zmatowienia powłoki lakierniczej.
Nieco mniejszy współczynnik mają pasty tak zwane uniwersalne, które pomagają usunąć średniej głębokości rysy i nadać blask. Ostatnie są pasty wykończeniowe, których głównym zadaniem jest jedynie dodanie blasku powłoce lakierniczej i usunięcie niewielkich rysek.
Jak stosować pasty polerskie?
Pasta polerska do samochodu powinna być dobrana również w zależności od tego, w jaki sposób będzie wykonywana polerka. Nieco inne bowiem stosuje się do polerowania mechanicznego, przy użyciu narzędzi a całkiem odmienne stosuje się do polerowania ręcznego. Jeśli stosuje się pasty agresywne, to należy po nich zastosować pastę uniwersalną lub wykończeniową, aby nadać odpowiedniego blasku powłoce lakierniczej. Każda warstwa powinna być naniesiona starannie i dobrze wtarta w lakier. Po wyschnięciu należy je polerować aż do uzyskania spodziewanego efektu.